неділя

ЧИТАННЯ ТЕКСТУ З ПОЗНАЧКАМИ

В основу стратегії покладено читання тексту з одночасним маркуванням окремих його частин спеціальними позначками на полях і заповнення таблиці.
Ця стратегія дає можливість
  • вчителю: створити на уроці клімат, якій відповідає активній навчальній діяльності; перевірити
рівень попередніх знань кожного учня і рівень засвоєння нового матеріалу; перевірити,
як учні самостійно виконали домашня завдання,
  • учням: навчитися читати вдумливо; виділяти ключові поняття; класифікувати отриману
інформацію; формулювати своїми словами думки автора; оцінювати інформацію; побачити,
що кожний сприймає одну й ту саму інформацію по-різному.
Щоб організувати діяльність:
:
1. Написати позначки на дошці і пояснити, що вони означають:
  • «V»– знайома інформація
  • «+»– нова для вас інформація
  • «–» – інформація, яка суперечить попереднім уявленням (ви думаєте інакше)
  • «?» (знак питання) – інформація, що здивувала вас і викликає інтерес, але інформації
не достатньо і ви хочете дізнатися про це більше.
2. Дати учням завдання прочитати текст і зробити подібні позначки на полях підручника.
На кожний абзац тексту по 1-2 позначки.
3. Після читання можна запропонувати учням класифікувати інформацію і заповнити таблицю
в зошитах.


«V»


«+»

«– »

«?»









4. Обговорити результати роботи у класі.
Ця стратегія потребує певного часу, але учні більш глибоко  вивчають текст підручника,
навчаються класифікувати інформацію. Критеріями класифікації є самі позначки. Під час
обговорення учні навчаються формулювати свої висновки щодо інформації. Цю стратегію
слід вводити в класі, але з часом її можна давати як домашнє читання. Вчитель може
перевірити таблиці у зошитах, може запитати про  використання будь якої позначки.
Важливо, щоб діти ставили всі позначки, тому що коли вони ставлять «V», вони визначають,
що вони вже знають з цієї теми, а коли ставлять «+» вони бачать, що вони дізнались.
Позначка «?» особливо цікава, тому що вона спонукає учнів до пошуку додаткової інформації
в інших джерелах.

 Приклад використання «Читання з позначками»

Приклад  оформлення Контрольного списку для самооцінки учня
Оціни свої вміння:
+      вмію
V     не дуже добре вмію / не завжди справляюся / частково справляюся /
?      не впевнений (а), що можу себе оцінити
-      не вмію
Я вмію:
  1.  швидко переглядати текст і знаходити потрібну інформацію в ньому;
  2.  зрозуміти суть питання, якщо він сформульований прямо;
  3.  зрозуміти суть питання, навіть якщо в ньому використані слова, які не вживаються в тексті (наприклад, синоніми);
  4.  знаходити необхідну інформацію: конкретні відомості, факти;
  5.  визначати, чи зрозуміло мені значення слова;
  6.  підбирати синоніми;
  7.  підбирати антоніми;
  8.  довести свою думку, спираючись на аргументи з тексту;
  9.  при відповіді на питання використовувати знання, отримані на інших предметах;
  10.  при відповіді на питання спиратися на особистий досвід;
  11.  розуміти інформацію, яка представлена не тільки словесно, а й на малюнку, в таблиці



Немає коментарів: