В основу стратегії покладено читання тексту з одночасним маркуванням окремих його частин спеціальними позначками на полях і заповнення таблиці.
Ця стратегія дає можливість
- вчителю: створити на уроці клімат, якій відповідає активній навчальній діяльності; перевірити
як учні самостійно виконали домашня завдання,
- учням: навчитися читати вдумливо; виділяти ключові поняття; класифікувати отриману
що кожний сприймає одну й ту саму інформацію по-різному.
1. Написати позначки на дошці і пояснити, що вони означають:
- «V»– знайома інформація
- «+»– нова для вас інформація
- «–» – інформація, яка суперечить попереднім уявленням (ви думаєте інакше)
- «?» (знак питання) – інформація, що здивувала вас і викликає інтерес, але інформації
2. Дати учням завдання прочитати текст і зробити подібні позначки на полях підручника.
На кожний абзац тексту по 1-2 позначки.
3. Після читання можна запропонувати учням класифікувати інформацію і заповнити таблицю
в зошитах.
в зошитах.
«V»
|
«+»
|
«– »
|
«?»
|
4. Обговорити результати роботи у класі.
Ця стратегія потребує певного часу, але учні більш глибоко вивчають текст підручника,
навчаються класифікувати інформацію. Критеріями класифікації є самі позначки. Під час
обговорення учні навчаються формулювати свої висновки щодо інформації. Цю стратегію
слід вводити в класі, але з часом її можна давати як домашнє читання. Вчитель може
перевірити таблиці у зошитах, може запитати про використання будь якої позначки.
Важливо, щоб діти ставили всі позначки, тому що коли вони ставлять «V», вони визначають,
що вони вже знають з цієї теми, а коли ставлять «+» вони бачать, що вони дізнались.
Позначка «?» особливо цікава, тому що вона спонукає учнів до пошуку додаткової інформації
в інших джерелах.
Приклад використання «Читання з позначками»
Приклад використання «Читання з позначками»
Приклад оформлення Контрольного списку для самооцінки учня
Оціни свої вміння:
+ вмію
V не дуже добре вмію / не завжди справляюся / частково справляюся /
? не впевнений (а), що можу себе оцінити
- не вмію
Я вмію:
- швидко переглядати текст і знаходити потрібну інформацію в ньому;
- зрозуміти суть питання, якщо він сформульований прямо;
- зрозуміти суть питання, навіть якщо в ньому використані слова, які не вживаються в тексті (наприклад, синоніми);
- знаходити необхідну інформацію: конкретні відомості, факти;
- визначати, чи зрозуміло мені значення слова;
- підбирати синоніми;
- підбирати антоніми;
- довести свою думку, спираючись на аргументи з тексту;
- при відповіді на питання використовувати знання, отримані на інших предметах;
- при відповіді на питання спиратися на особистий досвід;
- розуміти інформацію, яка представлена не тільки словесно, а й на малюнку, в таблиці
Немає коментарів:
Дописати коментар