Означення. Стратегії


Формувальне оцінювання: оцінювання відбувається так і для того,
щоб отримати явні докази про досягнення учнів, інтерпретувати їх
та використати вчителями, учнями або їх однолітками для прийняття
рішень про наступні кроки в навчанні, які, швидше за все, будуть
кращими, ніж рішення, які вони могли б прийняти за відсутності
цих доказів.

(Ділан Вільям “Embedded Formative Assessment
By Dylan Wiliam (Solution Tree Press, 2011) стислий виклад

5 стратегій формувального оцінювання
Процес навчання включає: з'ясування того, де зараз знаходяться учні,
що навчаються; з'ясування, куди вони мають дістатися; і з'ясування, як
саме їм туди дістатися.
Ролі в класі включають вчителя, учня та однолітків.
Ці процеси та ролі можна згрупувати в п'ять ключових стратегій
формувального оцінювання:

1. З'ясування та розуміння очікуваних результатів
та критеріїв успіху
2. Отримання даних, які свідчать про навчання учнів,
їх навчального поступу
3. Надання зворотнього зв'язку, відгуків щодо навчального
поступу
4. Активізація  учнів як навчальних ресурсів
один для одного
5. Активізація  учнів як відповідальних за власне навчання




Які очікувані результати
Де учень зараз
Як цього досягти
Вчитель
Визначає/пояснює
очікувані результати
і критерії для успіху
для всіх, повідомляє
учням
Надає учням
зворотній
зв’язок щодо того,
де вони зараз
Надає учням напрямки,
куди і як їм рухатися,
щоб досягти успіху

Однолітки
Розуміють/усвідомлюють
очікувані результати і
критерії для успіху і
діляться ними
Залучені до того, щоб бути ресурсом
у досягненні успіху один для одного
(допомагають відслідковувати прогрес,
уточнювати шляхи до успіху)
Окремий
учень
Розуміє/усвідомлює
власні очікувані
результати і критерії
для успіху
Залучений до того, як відповідати за власне
навчання (відслідковує власний прогрес,
уточнює шляхи до успіху)


Загалом, Вільям пише, що більшість стратегій, представлених у цій книзі, не є новими. Новими є рамки, передбачені оцінюванням у форматі класу, та докази, які показують вплив цих підходів на досягнення учнів. Однак його стурбованість полягає в тому, що коли вчителі намагаються змінити більше двох-трьох речей щодо свого викладання, це часто призводить до негативних наслідків, і вони в кінцевому підсумку повертаються до того, що робили раніше. Замість цього, він пропонує просто вибрати одну або дві технології  для реалізації, і якщо вони стануть успішними, вони повинні робити це, поки вони не стануть для них звичними, їх другою природою.

  

Немає коментарів: