На стіні класу вивішується великий аркуш паперу, на якому вчитель просить учнів записувати будь-які запитання, що виникають у них в процесі роботи над темою/або — на початку теми.
Така форма роботи з запитаннями
- вчителю: допомагає при плануванні уроків розробити завдання, які цікаві учням; знімає з вчителя необхідність відповідати на всі запитання; дає можливість зайвий раз похвалити одних учнів за коректно сформульоване запитання, інших – за відповідь; побачити теми для письмових завдань, що цікавлять учнів; дає можливість працювати з запитаннями всіх типів; побачити, що з вивченого залишилось незрозумілим,
- учням: стимулює природну допитливість; знімає страх здатися нерозумним «незнайком»;
свій інтелект (свої знання); розвиває вміння задавати всі типі запитань (від простих закритих
до складних – відкритих).
1. «Дошка запитань» розміщується у тому місці класу, де діти частіше проходять.
2. На початку уроку вчитель пропонує учням записувати всі запитання, які виникають у них
в ході уроку. Ці запитання можна озвучувати або ні, підписувати або ні. Можна роздати учням
"стікери" (липкі папірці), щоб вони їх прикріпили на "дошці".
в ході уроку. Ці запитання можна озвучувати або ні, підписувати або ні. Можна роздати учням
"стікери" (липкі папірці), щоб вони їх прикріпили на "дошці".
3. Для того, щоб стимулювати учнів, вчитель може деякі запитання розміщувати на дощі сам,
показуючи приклад.
показуючи приклад.
4. За 10 хвилин до кінця уроку можна пропонувати учням занести на дошку свої запитання,
на які вони не знайшли відповідь.
на які вони не знайшли відповідь.
5. Наприкінці уроку вчитель може пропонувати учням прочитати запитання і знайти дома
відповіді на найбільш цікаві, зауваживши, що ця робота буде оцінюватись, як пошукова,
творча, тобто вищим балом.
відповіді на найбільш цікаві, зауваживши, що ця робота буде оцінюватись, як пошукова,
творча, тобто вищим балом.
6. Якщо «Дошка запитань» присвячена якійсь темі, то відповідям на запитання можна
присвятити урок тематичного оцінювання. Можна залишати "дошку" на весь період вивчення
теми.
Учнів молодших класів «Дошка запитань» організує, привчає не відволікатися від теми уроку. присвятити урок тематичного оцінювання. Можна залишати "дошку" на весь період вивчення
теми.
Вони дуже охоче беруть участь у грі «запитання – відповідь».
Для учнів старшої школи вона допомагає занурюватись у тему і поширювати знання з проблеми.
Запитання на «Дошці» сприятиме тому, щоб вони використовували різні джерела інформації,
а не тільки підручники.
Запитання на «Дошці» сприятиме тому, щоб вони використовували різні джерела інформації,
а не тільки підручники.
Для старшокласників можна і необхідно дати поняття таксономії Блума і структуризацію різних
типів запитань. Дуже добре працює «Дошка запитань» при роботі в групах (кооперативному
навчанні). Запитання, виникаючі у групах, можна виносити на обговорення всім класом.
Вчителю необхідно намагатись, щоб запитання, що розміщуються на «Дошці» були відкритими,
оскільки ці запитання розвивають критичне мислення. Робота над тим, щоб привчити учнів
ставити запитання дуже кропітка і залежить від бажання и наполегливості вчителя. Потрібно
завжди пам’ятати, що в класі, де учні вміють мислити критично, вони ставлять запитання.
типів запитань. Дуже добре працює «Дошка запитань» при роботі в групах (кооперативному
навчанні). Запитання, виникаючі у групах, можна виносити на обговорення всім класом.
Вчителю необхідно намагатись, щоб запитання, що розміщуються на «Дошці» були відкритими,
оскільки ці запитання розвивають критичне мислення. Робота над тим, щоб привчити учнів
ставити запитання дуже кропітка і залежить від бажання и наполегливості вчителя. Потрібно
завжди пам’ятати, що в класі, де учні вміють мислити критично, вони ставлять запитання.
Немає коментарів:
Дописати коментар