В основу стратегії покладено схему, що складається на класній дошці або на
великому аркуші паперу вчителем разом з учнями. Така форма роботи дозволяє
вчителю: створити ситуацію емоційного комфорту для учнів на початку уроку;
налаштувати учнів на творчість;
визначити, як учні розуміють основне поняття теми,
налаштувати учнів на творчість;
визначити, як учні розуміють основне поняття теми,
учням: вільно і відкрито міркувати над темою; активізувати свої думки; навчитися
виражати свої думки точно і коротко.
виражати свої думки точно і коротко.
1. Напишіть ключові поняття теми на дошці та обведіть їх в кільце.
2. Задайте учням запитання: «Які асоціації виникають у вас, коли
Ви чуєте поняття «….?»
Ви чуєте поняття «….?»
3. За допомогою методу «мозкового штурму» запишіть всі слова, що спадають
на думку учням, не оцінюючи і не перефразовуючи. Не дозволяйте й іншим
учням робити це.
на думку учням, не оцінюючи і не перефразовуючи. Не дозволяйте й іншим
учням робити це.
4. Встановіть зв’язки між словами (гілками «куща»).
5. Вкажіть аспекти (напрями) проблеми, де потрібна додаткова інформація.
6. Поставте знаки питання над тими поняттями, у яких не впевнені.
7. Продовжуйте роботу поки ідеї не закінчаться.
Ця стратегія може бути використовувана також і на етапі рефлексії, в кінці уроку. Маркером іншого кольору можна доповнити або змінити щось в «кущі». Тоді явно
видно, як нові знання, отримані на уроці «прирощуються»– «кущ», який росте».
Асоціативний кущ учні можуть створювати індивідуально.
Немає коментарів:
Дописати коментар