Есе
– це письмовий твір, вільне, особисте
трактування певної теми. Його метою є
переконати читача у тому, що ви добре
оволоділи темою і можете аргументувати
свою точку зору.
Стратегія
дає можливість
- вчителю: навчити учнів аргументувати свою точку зору за допомогою простого алгоритму; формувати у учнів таки навички, які будуть їм дуже корисні у подальшому повсякденному житті;
- учням: викласти свою позицію на папері чітко і аргументовано; зрозуміти, що таке довід (аргумент), а що таке доказ і чім вони розрізняються.
1.
Пояснити учням, що есе – це вільне
вираження своїх думок, але від того
наскільки ці думки будуть аргументовані
залежить досягнення мети твору, а отже
і успіху.
2.
Надати учням матрицю (структуру) есе.
Її можна намалювати на дошці.
Назва__________________________________________
Вступ
__________________________________
Теза
(твердження)_________________________________
Аргументи
(доведення), які обстоюють тезу (твердження)
Докази
(факти, дати, числа, приклади із життя)
1.
____________________
1.
____________________
2._____________________
3._____________________
Висновки
________________________________________
3.
Пояснити, що у структурі есе вирізняються:
- «назва»– це: формулювання тези або теми;
- «вступ»– це особисте твердження – теза, основна ідея або положення, або особисті погляди, загальний підхід до теми, який включає проблемне завдання та відповідь на поставлене запитання;
- основна частина – це частина. де приводяться аргументи і факти (доведення і докази) щодо тези. (Навіть коротке есе потребує не менш трьох доведень, а к кожному доведенню 1-2 докази);
- висновки: це узагальнення есе, у яких підкреслюється, як автор довів свою точку зору, і знову окреслюється тема.
4.
Запропонувати учням уважно перечитати
тему, сформулювати відкрите запитання,
на яке вони будуть відповідати у есе.
5.
Після цього учні пишуть есе.
6.
Попросити кого-небудь зачитати твір, а
інших уважно слухати і помічати, чи всі
вимоги до есе виконуються.
7.
Обговорити з класом результати написання.
Стратегію
необхідно вводити спочатку тільки на
уроці. Обговорення можна проводить за
допомогою прийому «стоп-кадр», щоб діти
відразу помічали, де зроблені помилки
в алгоритмі есе. Оцінка залежіть від
кількості аргументів і доказів.
Немає коментарів:
Дописати коментар