вівторок

ЕСЕ


Есе – це письмовий твір, вільне, особисте трактування певної теми. Його метою є переконати читача у тому, що ви добре оволоділи темою і можете аргументувати свою точку зору.
Стратегія дає можливість
  • вчителю: навчити учнів аргументувати свою точку зору за допомогою простого алгоритму; формувати у учнів таки навички, які будуть їм дуже корисні у подальшому повсякденному житті;
  • учням: викласти свою позицію на папері чітко і аргументовано; зрозуміти, що таке довід (аргумент), а що таке доказ і чім вони розрізняються.
Щоб організувати діяльність, треба:
1. Пояснити учням, що есе – це вільне вираження своїх думок, але від того наскільки ці думки будуть аргументовані залежить досягнення мети твору, а отже і успіху.
2. Надати учням матрицю (структуру) есе. Її можна намалювати на дошці.
Назва__________________________________________
Вступ __________________________________
Теза (твердження)_________________________________
Аргументи (доведення), які обстоюють тезу (твердження)
Докази (факти, дати, числа, приклади із життя)
1. ____________________
1. ____________________
2._____________________
3._____________________
Висновки ________________________________________
3. Пояснити, що у структурі есе вирізняються:
  • «назва»– це: формулювання тези або теми;
  • «вступ»– це особисте твердження – теза, основна ідея або положення, або особисті погляди, загальний підхід до теми, який включає проблемне завдання та відповідь на поставлене запитання;
  • основна частина – це частина. де приводяться аргументи і факти (доведення і докази) щодо тези. (Навіть коротке есе потребує не менш трьох доведень, а к кожному доведенню 1-2 докази);
  • висновки: це узагальнення есе, у яких підкреслюється, як автор довів свою точку зору, і знову окреслюється тема.
4. Запропонувати учням уважно перечитати тему, сформулювати відкрите запитання, на яке вони будуть відповідати у есе.
5. Після цього учні пишуть есе.
6. Попросити кого-небудь зачитати твір, а інших уважно слухати і помічати, чи всі вимоги до есе виконуються.
7. Обговорити з класом результати написання.
Стратегію необхідно вводити спочатку тільки на уроці. Обговорення можна проводить за допомогою прийому «стоп-кадр», щоб діти відразу помічали, де зроблені помилки в алгоритмі есе. Оцінка залежіть від кількості аргументів і доказів.

Немає коментарів: