Так
званий «метод гамбургера». Написання
на протязі 5 – 10 хвилин міні-есе на певну
тему.
Стратегія
дає можливість
- вчителю: змоделювати алгоритм швидкого й ефективного написання твору на певну тему; зробити процес написання цікавим і структурованим; відслідкувати розуміння головних ідей теми
- учням: навчитися писати коротко і лаконічно; навчитися ясно аргументувати свою точку зору; розвівати свою мову, використовувати власні слова.
1.
Намалювати на дошці гамбургер з алгоритмом
міні-есе. Верхня частина – вступ - 1
речення, що пояснює головну тему. Середина
- основна частина: факти, докази,
пояснення – 4 речення. Нижня частина –
висновки – 1 речення, що єднає вступ і
основну частину.
2.
Запропонувати учням відповісти на
запитання, написавши міні-есе. Запитання
повинні бути відкритими. Наприклад: Чим
вам сподобилася /не сподобилася тема
уроку? Чи правий автор, коли стверджує
що …? Чи повинен був герой …? Як ви
вважаєте …?
3.
Далі слід обговорити міні-есе, які
прочитають учні.
При
оцінюванні есе слід оцінювати не точку
зору учнів, а те, наскільки вони витримали
алгоритм написання. Чи
було чітко сформульований вступ? Чи
наведені докази? Чи підтримували докази
саме ту ідею, що надана у вступі? Чи
правильно сформульовано висновки? тощо.
Практика
підказує, що коли учні навчаються писати
такі есе, їх усні відповіді стають більш
чіткими та аргументованими. Такі есе
більш складні і навчання потребує більше
часу. На першому етапі засвоєння цієї
стратегії не слід задавати написати
есе додому, адже учні будуть намагатися
користуватися підручником або іншими
джерелами й їхні роботи будуть написані
ні власними словами, а чужими, «розумними».
Немає коментарів:
Дописати коментар