вівторок

Міні-есе (гамбургер)


Так званий «метод гамбургера». Написання на протязі 5 – 10 хвилин міні-есе на певну тему.
Стратегія дає можливість
  • вчителю: змоделювати алгоритм швидкого й ефективного написання твору на певну тему; зробити процес написання цікавим і структурованим; відслідкувати розуміння головних ідей теми
  • учням: навчитися писати коротко і лаконічно; навчитися ясно аргументувати свою точку зору; розвівати свою мову, використовувати власні слова.
Щоб організувати діяльність, треба:
1. Намалювати на дошці гамбургер з алгоритмом міні-есе. Верхня частина – вступ - 1 речення, що пояснює головну тему. Середина  - основна частина: факти, докази, пояснення – 4 речення. Нижня частина – висновки – 1 речення, що єднає вступ і основну частину.
2. Запропонувати учням відповісти на запитання, написавши міні-есе. Запитання повинні бути відкритими. Наприклад: Чим вам сподобилася /не сподобилася тема уроку? Чи правий автор, коли  стверджує що …? Чи повинен був герой …? Як ви вважаєте …?
3. Далі слід обговорити міні-есе, які прочитають учні.
При оцінюванні есе слід оцінювати не точку зору учнів, а те, наскільки вони витримали алгоритм написання. Чи було чітко сформульований вступ? Чи наведені докази? Чи підтримували докази саме ту ідею, що надана у вступі? Чи правильно сформульовано висновки? тощо. Практика підказує, що коли учні навчаються писати такі есе, їх усні відповіді стають більш чіткими та аргументованими. Такі есе більш складні і навчання потребує більше часу. На першому етапі засвоєння цієї стратегії не слід задавати написати есе додому, адже учні будуть намагатися користуватися підручником або іншими джерелами й їхні роботи будуть написані ні власними словами, а чужими, «розумними».

Немає коментарів: