неділя

З-Х-Д і З-Х-Д+ (З-Х-Д — Знаю-Хочу дізнатися-Дізнався)

Учні відповідають  як цілий клас, мала група або індивідуально на запитання:
"Що вони вже Знають?, Чого вони Хочуть дізнатися?, Що вони Дізналися?".
Заповнюють табличку:


Що вони вже Знають?
Чого вони Хочуть дізнатися?
Що вони Дізналися?




ПЛЮС (+) запрошення до  учнів організувати свої нові занння, використовуючи
концептуальну карту або графічний органайзер, що відображає ключову
інформацію. Тоді кожен учень пише короткий абзац тексту про те, чому вони
навчилися, про що дізналися.

Один з варіантів використання:
Щоб організувати діяльність:
1. Попросіть учнів у парах обговорити і заповнити першу колонку у своїх зошитах,
записуючи, що вони знають з цієї теми. (або те ж саме - індивідуально)
2. Попросіть учнів сформулювати запитання, які вони мають з цієї теми, на які б вони
хотіли знайти відповідь. Якщо потрібно, вчитель може стимулювати власним
прикладом і поставити свої запитання.
3. Запишіть запитання в другій стовпчик таблиці.
4. Подальша робота може здійснюватись  різними шляхами: читання підручника,
слухання доповіді, дослідження тощо, але важливо, щоб учні у всіх формах навчання
шукали відповіді на свої запитання.
5. Обговорення результатів. Учні спочатку повідомляють про те, на які запитання вони
знайшли відповіді і записують це у стовпчик «Що ми дізналися?»
6. Потім вони відмічають ті нові думки (ідеї, знання, результати), які вони не очікували
і на які не ставили запитання. Все це записується у третій стовпчик.
Після цього можна попросити учнів сформулювати нові запитання до цих думок і
дописати їх у другій стовпчик.
7. Запитання, на які в процесі роботи не було знайдено відповіді, можуть стати
предметом для індивідуальної творчої домашньої роботи – пошук відповіді в
додатковій літературі або в Інтернеті. Наприклад, в темі «Підсумки Другої світовій
війни» таким запитанням може бути: «Чи виплачували країни, що  програли війну
репарації?» Відповідь на це запитання відсутня в підручниках, але запитання виникає
в зв’язку з вивченням причин післявоєнного «економічного дива»
в Німеччині, Японії тощо.

Цю стратегію можна також використовувати задля структуризації цілого уроку або теми.

Немає коментарів: